tisdag 2 september 2014

Ett livsmål till, yes!

I kväll hände det, jag tog tag i ett till av mina livsmål...har ett par kvar.
Inte för att det var lusten som drev mig dit, mer en beslutsamhet. Hoppas bara att jag inte faller för min vanliga lust, att inte röra på mig, för den har inte nå´n tydlig gräns.
Jag såg att HB delat Christian Wass bild 'Vi har kraften'. Hans livshistoria säger mycket mycket mer om beslutsamhet och vilja att nå nya mål än det lilla steg jag tog i kväll.
Ni minns min kollega Å som blev glad för att julmusten börjat säljas igen. Jag frågade i morse om hon även är glad över 'snö'högen utanför Kopparhallen en 20-gradig dag i september...och hon är det!?
(hundarna brukar tydligen tvätta sig rena i den högen innan de går hem)
E:s moster Rut har också en livsresa- och igår blev den resan 84 år lång!
Min franska vitlökar har gjort en lång resa, men de kanske inte är så långlivade. Jag gillar att bara ha dem, men nu har E fått lov att tillaga dem.
Om Stoorns 'livsresa' innebär att världens största älg verkligen kommer på plats där på toppen av Vithatten handlar nog mycket om beslutsamhet.
Lille H satsar tydligen på Dunderhonungskraften i dag.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar