måndag 24 augusti 2015

Livet mellan

Jag kan faktiskt sakna mina stunder med disken i stugan, nu när vi mest bor hemma. Jag frågade E om han saknar stunderna med målarpenseln, men det verkar inte så och han har ju faktiskt några stunder kvar än med den. Jag läste en krönika i Norran om 'Livet mellan penseldragen', om tankar på allt som hänt sedan huset senast målades om. 'Livet mellan diskstunderna' skulle jag kunna kalla min krönika.
Hur som...det är roligt att stå där i stugan och diska efter en trevlig kväll med gäster och många glada skratt, som i lördags!

I fredags var det bastukväll med korvgrillning i Skatan för oss som bidragit till bastubygget, en jättefin kväll vid havet...
...som nästan bara blev vackrare och vackrare.


Vi startade helgen med en typisk E-förrätt på terassen, en stund om 'Livet mellan helg och helg'.
Det magiskt fina vädret bara fortsatte och fortsatte, så vi tog en tur med storebrors bil...anar att vi blir avslöjade nu.
I går blev vi hämtade vid Tjuvkistan till en lunch på Gåsören hos ToS, sååå trevligt, fint och gott!


Utsikt från fotändan!

Lyllo oss som fick smaka, både på mat...

...och på miljö!



Ja, det var lite' om 'Livet mellan bloggstunderna'.
Lördagsfikat med lille H hos hans farmorsmor, en speciell stund i 'Livet mellan 1 och 81'.
Lunchrast med E, en fin stund i 'Livet mellan arbete och arbete'.
Fånga stunder i 'Livet mellan...'!



































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar