söndag 4 oktober 2015

Ett par dagar till hos PeGes

På torsdag förmiddag gick E till Semiahmoo Secondary School som ligger här i närheten, knackade på och fick träffa rektorn som tog sig god tid med honom. Hon berättade att de nu jobbar mot sin nya läroplan 'Curriculum 2020' för grade 1-12 som innebär att de lämnar mål- och resultatstyrning med faktabaserat lärande för ett problembaserat som utvecklar kreativiteten mer. De lämnar nationella prov och behåller endast det i engelska.
Vision formulerad av Surrey board april 2015 "We prepare our learners to think creatively and critically, communicate skilfully and demonstrate care for self and others".
Intressant, för det var ju till Canada (Toronto) som både E o jag åkte på studieresa under våra rektorsutbildningar för många år se'n för att få ta del av aktuell skolforskning.

Under tiden tog jag en promenad och tänte ta kort av de fina färgerna på träden, man naturligtvis kom en man fram och bad att få ta kortet så att jag själv fick vara med.

Mitt på dagen åkte G, E och jag till IKEA för att byta den fåtölj de hade köpt i söndags när vi kom...
...till en i rätt färg, så nu är den på plats.
På eftermiddagen åkte vi alla till Bayridge Elemantary School där föräldraföreningen (bl a min kusin Malin) ordnade fundraising med servering och olika aktiviteter. Vi åt där och fick träffa några ur Malins och min kusin Annas familjer.  
Malin och Anna erbjöd uppskattad facepainting.
På kvällen åkte vi till min kusin Åsa med familj i deras fina hus (som de sålde idag).

Här är några i familjen, de hade lyckats samla alla denna kväll, så kul!
I ett rum hittade vi detta foto - min pappa och jag!
På fredag åkte E och jag till Guildford, ett stort shoppingcenter. Säger vi stort, så menar vi stooort!
Som ni fattar, så fastnade jag i denna affär...
...och fick förstås ett eget provrum. 
På kvällen åkte vi till kusin Malin med familj i deras fina hus (som de också sålt).
Vi fick träffa hela familjen och hade en heltrevlig kväll också där.
Jag måste ju berätta att deras flicka heter Annika :-)

Nu får ni inga fler dagar, för jag måste i säng.
PeGe ser TV och Vancouver Canucks vann nyss, gissa vem/vilka som avgjorde?








































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar