måndag 26 mars 2018

Jungfru Marie bebådelsedag

Paxade förstås att få gå och handla bröd till frukost.

Mässa på Villa Ingeborg på jungfru Marie bebådelsedag. Maria sa ja till uppdraget, trots rädslan hon måste ha känt. Jag fick en liten tavla av en arbetskamrat när jag sa ja till uppdraget som skolledare för 20 år sedan. På tavlan stod ”För att våga måste modet vara större än rädslan”. De orden har följt mig och nog har rädslan känts större ibland, men flera gånger har jag sagt ja ändå, modet växer nog. En tvåtimmars god och trevlig kyrklunch!

En regnig dag och jag fick skjuts till Polygone, det första outdoor shoppingcentret i Frankrike...i CsM, de’ ni! 

När det slutade regna cyklade jag ner till stranden och vandrade...

...och åt middag.

En till prat- och skrattstund med Madame Pessot i kväll.

Titta så många steg det blev i dag, heja mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar