torsdag 30 april 2015

Velo bleu vs velo rouge

Vi räknar ut att jag cyklat många fler mil på en velo bleu hemma här jfr med min fina velo rouge hemma där, hm...måste skärpa mig när vi kommer hem.
Efter en stund på marknad...
...och lunch vid saluhallen gjorde vi en cykelutflykt till Nice i går, å så härligt!




'Nästa gång' måste vi köra bil så vi får hem brandbilen, den som vi ville köpa redan förra sommaren.

Ett mellanmål med Socca innan vi tog bussen hem till Cagnes-sur-Mer igen.

En god Bouillabaisse på La Goutte d'Eau till middag...

...och ett till nattligt samtal med Madame innan vi gick i säng.
Den fina ljuskronan är från Stillegården.
Sista frukosten...
...nu hjälper vi B att fixa ett sol- och duvskitskyddd på lilla terassen...

...och medan jag bloggar, så kör E med högtryckstvätten.
B sa nyss -"Ni jobbar på, så att det känns som att jag bor hos er". 
Hm, hon ska strax få tillbaka sitt hem, vi åker hem och tar hand om vårt.
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar