söndag 3 maj 2015

Minnesvärd minnesvärld

B och jag pratade nyss om orden minnesvärld och minnesvärd när vi träffades en stund i kväll på BA i Sundsvall. Både denna värld och denna dag är verkligen minnesvärda.
På väg till Borensberg gjorde C,E och jag en utflykt 'väster om sta'n' (Linköping alltså)
Vi körde på Östgötaslätten.

Vi besökte växthuset Rökinge gård, Vreta kloster.
Vi borde nog satsa på tomatklasar i st f druvklasar därhemma...
...och varför slängde vi stekpannan?
Vi besökte Hantverksgården i Ledberg.
Hem och fixa i vår egen la'gårdsport.

Fina änglasystrar!
Vi besökte Boställets vedugnsbageri i Maspelösa.


Som om vår vän KS skulle sagt det själv...
Så var det då dags för vår kusin Sandras och hennes Daniels minnesvärda stund då de vigdes i Kristbergs kyrka, så fint att få vara med och få träffa mormor, mostrar, morbröder, kusiner och kusinbarn,

Jag har så många fina bilder på så fina människor från denna dag, ja förresten från hela veckan som jag inte vill 'lägga ut', men allt är så minnesvärt!
Sandra hade odlat sin favoritblomma tulpan hemma för att kunna göra sin egen brudbukett.
Hon hade gjort sin brudkrona själv, av 'klockvisare', hennes man blir ju urmakare.
Hon hade 'tapetserat' alla muggar till kakbuffén, hon hade gjort kakfaten och säkerligen de flesta kakorna...jag kan bara ana hur själva bröllopsfesten har planerats och gjorts.

Kakor idag igen, tänker ni säkert, jajamensan...
Efter vigseln drog vi så norrut igen och landade på vårt 'vanliga' Lilla hotell i kväll, återigen så glada över bron...
...glada över en trevlig stund på BA, som ni vet...och för en midnattsmiddag.
Fortsätt och sov ni, det ska jag också göra.
































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar