fredag 22 maj 2015

Tid inåt

Stannar upp en liten stund efter en intensiv arbetsvecka...sitter här...med mig själv.
Hade tänkt göra...borde....måste...men just här och just nu...är det bara jag och lite' tid.
Många av oss ger dagligen så mycket tid till det/dem som är utanför oss, men inte så många stunder till det/jag som är innanför.
Det finns många teorier om betydelsen av 'tid inåt' - för mig är det just nu att lyssna på en av mina bra spellistor, bläddra bland mina bilder, skriva några ord och, måste erkännas, en skål med chips och en påse Pim-Pim...före midda'n...hm...men...det är min tid.
Tacksam när jag tittar bakåt, längtar när jag tänker framåt.
Jag vet att några ord, en bild kan inspirera nå´n, jag blir själv ofta inspirerad av någons ord, någons bild.

Du minns säkert hur vädret plötsligt ändrades under Kristi Himmelfärdsdagen, från blått till grått, hann knappt ta en bild.
Den dagen förra året köpte jag strutarna och fyllde dem med blommor, det kändes inte riktigt aktuellt den dagen i år.
En mycket fin kväll i stugan fick vi...

...och förstås en god middag.
Ett trevlig besök på FOOD gourmetbutik 'fick' vi också.

Prova sjökorall (det gröna till höger) till fisk, E upptäckte delikatessen på en marknad i Frankrike, förstås.
'Stugrundtur' och stugbesök gjorde vi.
Lägenhetsbesiktning avklarad, nu får nå´n annan trivas här.
Namnsdagspresent till E den 18 maj, 'midda''...
...och en föreläsning om hjärnans tallriksmodell (lånat bilden). En kväll om din och min möjlighet att positivt påverka, oss själva.
Junta hos M, med lite' tid inåt...tillsammans.
Jobb och trevligheter i en salig blandning...i livet...

...och en och annan klokskap.






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar