tisdag 14 juli 2015

Vilken tur

Vilken tur vi haft! 
Vi visste inte att vi skulle iväg på tur och nu har vi kommit hem efter en mycket trevlig tur!
Eftersom Sverige är så kort och vi bara har kört 93,9 mil idag, så hann vi ju inte lyssna klart på boken i bilen, det blev en lååång middag med ljudbok i lusthuset när vi kom hem.
I fredags blev det lite' kvällspyssel i Kimstad, biltvätt och hundpromenad.
Ett B&B med lyx.
I lördags åkte syster och jag till en marknad 'på rikt' i Östra Husby.

Kafé, kanske inte med lyx, men med gott fikabröd.
Vägen kantades av linodlingar.
E, syster C och jag gjorde en helkväll på sta'n i Norrköping, en underbar sommarkväll!


Laxtrappa mitt i sta'n.



I går tog E och jag vår vanliga morgonpromenad runt Krokhagen, den vi alltid gör när vi är på besök.
Häromdagen lyssnade jag på ett radioprogram om att alla bör äga ett träd. Äger man inget kan man välja ett som sitt eget och där hämta både energi och ro. Nog för att jag äger egna träd, men jag väljer nog ändå detta som mitt träd. Ni som följt med på mina turer känner nog igen det.

Se'n gjorde vi en picnic vid slussen Brådtom. I både min familj med pappa, mamma och mina syskon och i min familj med E och grabbarna har alltid utflykter längs Göta kanal varit ett stort nöje, många har de blivit genom åren och fler blir de än.







P jobbade natt i helgen, men en snabb grillmidda' hann vi med...

...och i morse när han kom hem kl 7 fick han en riktigt semesterfrukost innan han sov sina sista timmar före semestern startar.
Under frukosten blev E uppvaktad i förskott...
...hans födelsedag startar nu och vi ska ovanligtvis fira den hemmavid i år, vi är ofta någon annanstans den dagen.
Hipp hipp hurra på denna stora da'!
Erik Burstrand 
Frankrikes nationaldag
Kronprinsessan
Ingmar Bergman 
Med flera, med mera...
Ja, det är mycke' nu...bara att fira!















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar