söndag 9 april 2017

Som vanligt

Jag vet ju att det finns många som önskar att allt vore 'som vanligt'. Jag kan också känna så och det beror säkert på att jag haft sååå många bra dagar i mitt liv att jag tycker att det är det vanliga.
I dag tänkte jag på att det fortfarande känns 'som vanligt' att komma till Villa Ingeborg, jag fick lust att servera, plocka undan och jobba lite', för det var ju den vanliga söndagssysslan här.

Palmsöndag, Carin började med att tända ett ljus för alla de som önskar att nå't vore som vanligt eller som inte längre  vill vara i det vanliga.

Utanför kyrkorna såldes i dag 'palmsöndagsbuketter' med olivblad och andra gröna blad.

Kyrklunch med trevliga möten och samtal.



Vi valde att äta en senare lunch på sta'n där det var  'Foire de printemps'. 




I afton gjorde vi en strandstund, också 'som vanligt' efter kyrkan när jag bodde här.

Inte illa med strandstund kl 18.10 i april.
Det fick gärna vara vanligt hemma också.

I kväll åt vi smått och gott hemma på balkongen, Feuilleté saucisse, Pissaladière, Quiche Lorraine och till dessert en tarte Tropézienne såklart.

Dags att sova igen, som vanligt...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar