söndag 10 september 2017

Körlörda' et le dîner

I dag var jag med på kör-kick-off, ner i lärgropen igen, roligt!
När jag kom hem var diskbänken ren och E hade köpt gott franskt fikabröd.
En skön höstpromenad medan han joxade med släpen till grävmaskinen.
Se'n började mon chef förbereda le dîner. Till förrätt fick jag halstrad pilgrimsmussla, blomkålspuré, Vindelrökt fläsk och sjögrässallad, mmm!
I min fina hylla ser ni boken E köpt för födelsedagsfestpresentkort, en kokbok om japansk grillning, perfekt till Konron.
Medan vi väntade på långkoket såg vi vårt årliga favvoprogram 'Last night of the Proms'.
Till varmrätt fick jag ryggbiff med rödvinsreduktion och Hasselbacksjordärtskocka.
Första hemmaäppelflamberade efterrätten för säsongen, hoppas på fler!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar