söndag 17 september 2017

Vår höst (helg)

Först en 'varning', nu kommer massor med bilder från vår hösthelg, säkert inte intressant för andra än de som är intresserade.

Jag gick/fick en fin älvspromenad med 'bokochpratbok' i örat.
Vår Oskar fyllde 32 i går! 🎂🇸🇪

Lille A följde farfar och röstade i dag. Axels pappa var den yngste i stiftet som röstade i kyrkovalet 2001, det var på hans 16-årsdag.
Lille H skördade hemma i trädgården.
Jag gick 'broarna runt' i dag, de 1,5 bilbroarna vi f n har genom sta'n.
Vilken lyx, café et crème brûlée utomhus vid Skellefteås fina lilla vattentorg. Påminner om Nice fina stora vattenpark vid La Promenade du Paillon.


Vi återlämnade flamingon och lille A, OoE samrådde kring cykelförrådsbygget på Sunnanå strand medan jag tog min promenad. Se'n hem och styla kylskåpssidan och värma upp uteluften...
...så att vi kunde inviga senaste trappan, klippa gräset medan grillen blev varm...
...och äta ute, det var ju för friden typ 10 grader. #älskarattätautomhusochtarallatillfällen
BoI har mätt sin solros i dag, så vi var 'tvungna' att he oss ut och mäta vår =240 cm.

Annat se'n sist...
Nu är det spännande, EoO var där.
E gör läxan i sin senaste utbildning, hoppas att han klarar tentan! 
Han tror själv att han är färdig läkare snart 😉 😷.

Nu fortsätter vi kvällen inomhus. Man skulle kunna tro att jag är frankofil, det finns tydligen tecken på det 🇫🇷.
Frankofil är en beteckning för en person som inte är fransk, men hyser stort intresse för det franska språket och den franska kulturen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar