onsdag 13 november 2013

I ett annat nummer

Jag fick senaste numret av Rivieranytt i ett brev från Frankrike idag och se...på framsidan är det en bild från den festliga invigningen av Villa Ingeborg den sista helgen jag var där. Ni har sett bilder från den dagen tidigare.
När jag åkte hem ombads jag skriva några rader om min tid som volontär i kyrkan på Rivieran,
...men nu står det inte om mig i nå´n fler tidning. Tack snälla J för att du skickade ett ex till mig!

I en annan blogg som jag följer handlade inlägget i går 'Om en omväg'. Bloggaren skriver om den vardagliga lyckan och tacksamheten över att bo där de bor (i södra Frankrike längre västerut). Häromdagen på väg hem från Intermarché måste hon helt enkelt ta en omväg genom några byar bara för att "ljuset är så vackert, bergen avtecknar sig så underbart vid horisonten och de rostfärgade vinfälten lyser så härligt mot den knallblå himlen"

Vilken omväg tar du gärna på väg hem från affären, i den vardagliga lyckan och tacksamheten över att vara där? 

1 kommentar:

  1. Söta Annika! Jag hittade din blogg i detta nummer av RN. Som är det sista vi skickade ut med 1000 kuvert frankerade med portomaskin (som vi kommer sakna så nästa veckan när de ska hämta den...). Vi saknar också dig! Men förstår att du njuter av livet vart du än är. Kan trösta lite med att det har börjat regna, och när det regnar här så regnar det ordentligt... de har varnat för 4 meter höga vågor längs kusten, så jag tror jag ska ta innervägen till jobbet imorgon. Lilla huset som byggs i hörnet nere vid grinden skulle bli klart senast idag, men arbetarna kom inte... det regnade ju! Men jag är säker på att Maritha & resten av räddningspatrullen kommer hitta en lösning inför helgens julbasar. På Villa Ingeborg hänger numera fina julstjärnor och lyser upp alla fönster (Maritha igen som fixat) och ljuva dofter från lussebullsbak gjorde det lite svårt att koncentrera sig på ordinarie arbetet, och några av oss tog en omväg förbi köket... KRAM/ Mikaela

    SvaraRadera