onsdag 6 november 2013

Landning

"Livet är ett yrke som det tar hela livet att lära sig" har någon sagt och nu får jag möjlighet att lära mer både i yrket...och i livet. Jag har ju varit ute och 'flugit' ett tag, men vet nu var jag ska landa. Roligt och spännande!

I kväll har Erik och jag lyssnat till Tomas Sjödin med temat 'Det händer när du vilar'.
Mycket tänkvärt, intressant och viktigt! 
"En bra krönika handlar om det som alla vet, men som vi inte tänker på" var ett av hans citat och jag håller med. Jag gillar att tänka tankar som jag inte tänkt på att jag tänker!
Jag hörde på radion för ett tag se´n, tror det var Tankar för dagen och då sa praterskan "- En bok hittar sin läsare". Jag tror att denna bok hittade många läsare ikväll.

Jag tänker på ett Nalle Puh citat
"När man är en björn med mycket liten hjärna och tänker ut saker, så får man ibland se att idén som förefaller vara riktigt idéaktig inne i hjärnan är helt olika när den kommer ut i det fria och andra människor tittar på den"
Så kan det också vara...

Efter jobbet fick jag en mysig caféstund med svägerska och då kom jag osökt att tänka på gårdagens bildfråga. Det rätta svaret är Bruna Bröd så klart!

Ett sätt att tänka om vilans värde är att den får komma först, inte sist, så nu ska E och jag inte avsluta denna dag utan påbörja morgondagen...med att vila lite´!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar