fredag 30 maj 2014

En heldag utomhus

Vilken härlig Kristi himmelsfärds dag!

Den började med gökotta i Boviken kl 8 - strålande sol, trevliga människor, blåsmusik, picnic och notdragning!





Efter ottan åkte vi till Örviken och hälsade på den lille livsnjutaren. 


Hans husse och matte håller på och fixar uterummet.
Före...
...nu.

Mamma, moster, OLJA och vi (hela familjen, Yes!!) fikade på Café Kajutan. 
Adressen är Räkvägen så gissa...

Se´n åkte vi allihop till Trägår'n och njöt en stund! Tre 'strutar' hamnade hemma på vår gård.
(skulle bara haft lite´ mer grönfärg till gräsmattan, den for fläckvis illa av bergsborrningen, ni minns...)

I afton hade vi en jätteskön stund hemma på gården.
E tvärsågade bort staketet och lillstugebron blev plötsligt en skön plats att sitta på.


Han försökte även, förgäves, övertala svalorna att fortsätta bygga sina bon i lagår´n i stället för under husnocken.

 I kväll blev det cykelutflykt och god räksallad på BA.


Möjligheternas cykel (E köpte den för 35 år se'n så den har hängt med) på Möjligheternas torg...

...i Möjligheternas stad.

Hittade några klokord i Sköna Hem. Artikeln handlar om en fomrgivare som fått pris för 'Årets möbel'.
Han beskriver sin knäppfog så här:
Jag tycker att det kan handla om mycket mer än knäppfogar...

Dagens bildfråga: Vad heter vägen? 
Ledtråd = 'på mammas och pappas gata' (E och hans syskon har klar fördel i den här frågan)

Nej, nu måste jag pallra mig i säng så att jag kan uträtta nå´t vettigt på jobbet i morgon.

F'resten, blir överraskad att höra att det fortfarande (även efter Frankrike) kan glädja och inspirera att läsa om det jag delar med mig av, det är faktiskt rent utav lite´ märkligt. 
Det är ju i och för sig lika märkligt att jag har några favvobloggar jag följer, men det tycker jag inte är konstigt alls.























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar