måndag 26 maj 2014

Få, skapa, skaffa

Alla vi har förhoppningar och förväntningar på att vi ska FÅ - jobb, vänner, väder, pengar, lycka...
Alla vi behöver också ha mycket i oss av att själva SKAPA och SKAFFA - jobb, vänner, pengar, lycka...
Se´n sist har det varit både 'få, skapa och skaffa'.

I tisdags SKAFFADE jag oss (huvudsakligen E förstås) jobb när vi sågade ner grannens gigantiska tallar.
Jag SKAPADE faktiskt mer ljus och fler soltimmar på gården på det sättet, åt oss båda.

Samma dag SKAFFADE vi två gruslass på gården, också mer jobb till E.

I torsdags SKAPADE vi en härlig kväll, cyklade till sta´n och satt ute länge på BA med vänner.

I fredags var det ju magiskt väder, fortfarande över 20 grader kl 22, vid havet!
Jag FICK höra sköna vårsånger när jag satt bland publiken på vår vårkonsert (min röst är ännu inte riktigt med mig).

Vi ändrade våra planer och efter konserten åkte jag ut till stugan, vårt smultronställe som vi SKAPAT. 

Jag FICK så god middag (vid Medelhavsmiddagstid)


Vi FICK en varm, ljus, myggfri kväll vid havet! 
Solen går ner 22.30 och upp 02.30, det känns redan som gryning strax efter skymning. 

Morgonsolen glittrade i viken...på vår morgonpromenad.

Vi FICK en vårmiddag på Solvik av E:s moster Rut i lördags.

Vi SKAFFADE popcorn och god grillkorv och SKAPADE en mysig 'pubkväll' i la'gårdsporten.


I går SKAPADE vi morsdagkänsla till mamma. Lyxlunch på Max...
...och hemgjord Gelato (italiensk glass) på Alhems trädgård.


Jag FICK morsdagsgäster (OLJA) och grillbuffé till middag.

Jag har SKAFFAT mig ett Storytelabonnemang, nu FÅR jag också fler sköna bokstunder.

Om barnen vill ha en utegrill på en förskola och inte har nå´n, så SKAPAR de förstås en.

Jag har SKAFFAT alla boenden på bilresan neråt, vi SKAPAR och kommer att FÅ en trevlig resa!
(ett av våra hotell, vid sjön Iseo)

Å, min kollega SKAPADE så fint fotavtryck i sanden vid sin stuga. Jag ser ofta på det, ibland ser det ut som att foten är upphöjd ovanför sanden och ibland som att den är ett avtryck nere i sanden. 

Det är väl som med livet, det blir ofta som man betraktar det...


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar