tisdag 22 juli 2014

Cagnes-sur-Mer, den sista dagen här och nu

Just nu tror vi ju att gårdagen var den sista dagen här...för denna gång. E mekar för fullt med bilen och jag packar och hoppas att vi är i väg om några timmar.
Gårdagen blev en 'lite'avvarjedag'. Både frukost och lunch med EoL som tagit över Hugo, vinstocken, trädgården och huset nu. Under lunchen ville Erland få notera några av de ord och utrryck jag/vi använder och skriva ner förklaringen, de tycker att det låter så trevligt. Jag hoppas att jag inte sprider hemmagjorda ord nu, jag har ju en del så´na också och de hör ju inte till värdskapet för Skellefteå/Västerbotten.

E tvättade bilen och klippte gräs på Villa Ingeborg. Nästa gång sker det nog inte bland palmer.
En titt in i köket hos C, se så fint hon gjort.
Jag strosade en stund i sta'n, bara för njutningen...
Ett tips till alla städer med gångtunnlar, ett sätt att göra fint och undvika att andra gör mindre fint.
E följde med upp till Haut-de-Cagnes, bara för njutningen...


En titt in hos keramikern som gjort det fina fatet jag fick, med den typiska 'patent'skyddade färgen.

På eftermiddagen startade vi vår cykeltur för att möta bilgrejen som landade med kvällsflyget.
E:s mammas kylväska packad med Quiche, melon, baguette och rosé till de väntade Skellefte'borna JoD. Kylväskan fick verkligen en upplevelse i går, den var förr oftast fylld med palt när den var på utflykt.
Precis när vi kom till Antibes, kom också åskan och regnet- ett rejält. Vi hade en bra plats utanför ett café under ett parasoll och blev där en lååång stund.


Kanske en framtidssyssla- ett patisserie (kondis) på hjul.
Vi gjorde nästa stopp vid hamnen och åt lite´ vitlöksbröd medan vi wifi-ade en stund. Vi behövde ta reda på vart vi egentligen innan vi fortsatte cykelturen.


När vi cyklade genom Juan-les-Pins undrade nog farmors kylväska var den hamnat och vi insåg att vi bor på landet både hemma här och hemma där. 

Framme i Golfe-Juan satte vi oss utanför ett café och inväntade JoD. Notera att vi använde reflexvästarna.

Så kom de - landade och vandrande från busshållplatsen ca kl 23.
Jag kapar väl deras huvuden också...
Vi hälsade dem förstås välkomna, men se´n frågade vi snabbt om resan gått bra även för vår påse med reservdelen och ett verktyg.
Pique-nique på deras balkong...

...och en skön cykeltur hem i bilfri natt. De dryga tre milen blev både nöje och nytta.
Nu händer det grejer...
E kommer, han har mekat klart och den här grejen är på plats. 
Erland har gjort frukost och här sitter jag...vi hörs!



























































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar