tisdag 22 juli 2014

Tarascon

Nu har vi lämnat Cagnes-sur-Mer, men absolut inte dragit något streck över den staden. Tack alla som bidragit till fantastiska veckor!
F'resten, jag har ju inte visat när vi skördade citroner i lördags. Vi följde instruktionerna, får tyvärr inte avnjuta resultatet, men hoppas att det kommer att smaka gptt!




On retourne toujours à son premier amour! 
Ja, så har någon sagt och nu är vi där, i vårt härliga riktiga Provence! Efter några veckor på Rivieran med det tempo det är där, så bokade jag en natt på Le Mas d'Arvieux utanför Tarascon, ett Maison d'hote på landet nära där vi brukade vara. Vilket ställe! Ni anar nog att jag redan flyttat in och vi har haft en hemmafton och kväll. (kostar 875 med frukost, jfr med Sverigepriser). Jag lägger ju mycket tid på att leta, men det är mitt stora nöje och jag vet precis hur det känns när jag hittar rätt! Vi är helnöjda med alla våra boenden hittills.
Mellis vid poolen.




Här i ladan blir det frukost i morgon, med gårdens egna produkter.


Vi tog ett bad inomhus, det gäller att njuta av detta enorma och fina badrum.
Middag på vår balkong. Mycket gott kan man fixa utan kök eller restaurang.
En kvällspromenad på gården.

Det lyser uppe i vårt rum.
Pizzamiddag, vi värmde den i ett rum där det finns kyl och micro till gästerna.
Vi har nyss ätit en Mousse au chocolat och druckit kaffe, kvar är bara chipspåsen...och den blir nog kvar.




































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar