tisdag 19 augusti 2014

Vad inspirerar?

Jag får ibland kommentarer om att mina bilder ger inspiration till matlagning, ja några matbilder slinker väl med nu och då...
Vi har börjat med frukost på jobbet en morgon varje vecka. Vem som fixat den första ser ni väl, alla har inte självklart messmör på frukostbordet.
Vem som hade fixat middag när jag kom hem från jobbet anar ni väl, det är inte alla som får en kräfta till förrätt en torsdag.
Vilka som åt suris i la'gårdsporten i fredags fattar ni nog också och vi behöver ingen ordination för en så´n middag.
Vem som köpt den fina formen Provence behöver jag nog inte heller berätta. 
Vilka som bjöd på sagolik förrätt och mumsiga kräftor i sin fina stuga kan ni inte veta, jo HoL.



Vem som gjorde söndagsquichen? Faktiskt inte E.

Vilka som gärna går på Matfesten sista helgen i augusti vet ni nog vid det här laget.

Jag får även kommentarer om att bloggen ger inspiration att leva- det ger mig inspiration!

Tänk på denna sommar, vad blev...
...den finaste dagen? Jag berättade om en riktigt fin dag för sju veckor se'n.
...det finaste ljudet? Fredrik Wikingsson berättade om det i sitt Sommarprogram.
...den finaste doften? Jag vet precis...
...det finaste minnet? Ja, många minnen finns det, tror att E skulle välja detta som ett.
(vi båda vid varsin vedklyv, inte varje dag...)

Nå't som E kommer minnas är den 17/8 - den sista dag 208:n körde Centrum- Skelleftehamn. Nu heter turen något annat.

Jag hörde på radion en dag om 'Den bästa versionen av mig själv'.
Det är väl tänkvärt och inspirerande- att sträva efter att så ofta som möjligt vara min bästa version.

Ett samtal från Frankrike ger också inspiration!

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar