måndag 11 augusti 2014

Vägval

Jag hörde ett radioprogram som 'fastnade'. 
Runt bordet på ett trevligt fyrtioårskalas samtalas om vägval i livet och att följa sina drömmar- flytta till landet, dra ner tempot, ägna mer tid åt nöjen, köpa hus i Spanien, börja skriva, träna mer, leva enklare, satsa på sina relationer, mer egen tid...
På sta'n en tidig morgon, väntande på att kyrkan ska öppna så att hon kan få morgonens första kaffe och smörgås letar hon bland skräp efter fina saker, går promenader, letar mer...
Hon delar med sig av sina drömmar "- Jag äger inte mycket, men jag har tid, oändligt med tid. Det jag längtar efter är att ha nå´t att göra, nå´t som betyder något. Det jag önskar är att få göra skillnad för någon och det jag behöver mest av allt är tålamod så att jag inte blir galen"
Tänk, jag har så mycket - jag har både fyrtioårskalasets drömmar och hennes längtan - en möjlighet att varje dag göra skillnad...möjligen behöver även jag en större dos tålamod.

Minnen från den senaste veckan.
Nolia med picnic, precis som det ska va'.
Blev förstås sugen på husvagn igen, det hör liksom till.
Höstupptakt på jobbet med utflykt till Västerbottensost besökscenter på eftermiddagen.
Jag fick göra en egen ost, den ska vändas varje dag ett tag och beräknas vara färdiglagrad lagom till jul. Då ni...
Under en paus gick jag till Saluhallen, en så´n önskar jag mig hemma i sta´n också!
Det kommer att kännas fint att servera Annikas snittgurka, men räknar med att gästerna anar att det finns fler Annika än jag.
Nu har jag också köpt en bok till lille H.
I fredags hände det vi sett fram mot i nästan 13 år, E o O kom själva på besök.
Discgolftävling första kvällen, här ser ni vilka som deltog.
Grattis Lule´, den här tävlingen vann ni.
E och hans syskon hade efterlängtad kusinträff med knytis i vår stuga...

...samtidigt som Emma o Olle hade efterlängtad kusinträff med sina Skellefte´ kusiner i sta'n.
Ett överraskande och trevligt cab-besök, den här sommaren trivs de på vägarna.
I kväll räkmiddag i Furuögrund...
...och en kopp kaffe hos våra hemmagrannar på sitt sommarställe.
I morgon blir det helafton med 'småkusinerna' som är på egen Norrlandssemester!




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar