måndag 17 november 2014

Har nå't hänt?

Jag måste riktigt tänka efter, har nå't annat än jobba, sova, äta hänt se'n sist?
Jo då...
Det var ju Fars dag och E fick sin all'es egna stekpanna och ostronkniv.


'Gzim och den frusna sjön' är på plats i Stadsparken och uppmärksammades på FN-dagen. Skulptören Putte Wester blev kompis med Gzim från Kosovo och minns stunden när en gråtande pojke berättade att han inte skulle få bo kvar i vårt land.

Lördagsstund med mor på kondis...

...och jag fick ju också smaka Charles hembakta franska bröd från kursen, mums!

C o P har redan gjort jul ute...

...och på vår bro stod en liten tomte och väntade en morgon. Han står där än...och väntar.

Sveriges första inrikes charter gick från Skellefteå.

En gjorde en så'n där alle's underbar fransk soppa till syskonmiddag, han kan han.

Alla andra kan å', allt var så gott!

Svägerska A har fyllt 40, hipp hipp!

Vattenföreningen H2o hade möte och jag fick va' me'.

Jag kunde inte låta bli att handla, hade ju redan köpt de fina röda byxorna med hängslen.

AoJ har renoverat sin toa och E hjälpte dem få tillbaka vattnet.

L är nyopererad, krya på dig så att de blir så här glada!

Det är Fortfarande plusgrader, skönt men grått och mörkt. Jag hör till dem som lätt blir 'under vädret' så här års.


Se där, en stunds tillbakatanke så har mycket faktiskt hänt...

























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar