måndag 24 november 2014

Härifrån och därifrån

I fredags var det 'vinprovning' med ostar på bästa Konsum. De överraskar ofta med nå´t trevligt, det är ett nöje att handla där!

Tur att jag hann fånga stunden i lördags, nu är snön som kom borta igen.

I går var det kollekt till SKUT:s viktiga arbete i världen och jag fick berätta om tid som utlandsarbetare. 
O så stor bilden blev, men så var det en stor resa också!

I går fick vi bjuda OoL på middag på BA för att O fått sitt nya jobb på jobbet, bra jobbat!
Vi hoppades att de skulle hjälpa oss till final i Stockholm med Pubquiz, men huga så svåra frågor det var den här gången.


Världens största adventsljusstake finns på Värmekyrkan i Norrköping. Lågorna på skorstenarna är 3,5 meter höga och 70 kg tunga.

Årets senap! Apoteket Bävern i Lövånger står för receptet, notera alltså från Skellefteå kommun i Västerbotten. Hoppas att den är god också, måste smakas!

En 'skandal' har blossat upp i en av världens största kulturnationer. Kulturminister Fleur Pellrin i Frankrike har inte läst en enda bok av Nobelpristagaren Modiano och nu finns det de som kräver hennes avgång innan Nobelfesten, några månader efter att hon tillträdde. 
Inte lätt att va' på topp, i min 'Bok och prat' grupp har ännu ingen hotats med avgång.
De här böckerna önskar jag mig, vi fick goda smakprov en kväll i Varuträsk. 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar