måndag 1 december 2014

Måste skynda mig

...att skriva några ord om Första advent, innan det hinner bli den Andra.
Jag fick en skön stund på två basarer och köpte som vanligt en del kakor bl a advents-fika-kit till OLJA, nöjd!
E fick två sköna stunder i en skog och tog hem några vedträd, nöjd!
Jag åkte med på fyrhjulingen en av gångerna och vandrade hem, nöjd!




Nu känns tiden fram till jul som en snabb raksträcka.
Plogpinnarna finns för att vi ska hålla oss kvar på vägen...
...och rastplatserna finns för att vi ska hinna njuta av resan...
...så att det inte plöstligt blir tvärstopp.
En trevlig kväll med 'systermiddag', vårt bidrag var Pots de crème au chocolat 'på norrländska'.
En trevlig kväll med ungerskt/eu tema, vårt bidrag var... att vi åt.
Jag läste en artikel ur en tidning som heter Senior.
Fiskebyn Bouzigues, drygt tusen invånare, fler än tjugo skaldjursrestauranger...vi anar ännu mer varför vi gillar Languedoc.
Languedoc-Roussillon ska förresten slås ihop med Midi-Pyrénées, undrar vad det kommer att innebära.
Vi gillar ju också den här "schtaan".
"Schtaan" är ett slags påhittat slanguttryck för Skellefteå och det kommer från...ingenstans. Enligt folkmun.se har uttrycket ingen historisk koppling och det finns ingen logisk mening med att kalla sta'n för "schtaan", men vi gör det. Så'na är vi...
Detta blev mitt 333:e inlägg, tänk att ni fortfarande ids!





























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar