måndag 8 december 2014

Fin och ännu finare

I dag gjorde vi en fin dag i sta'n.
Promenad längs älven från fina lilla träbron.
Julmarknad på Nordanå, det är 40 år i år se'n den startade.


Promenad längs andra sidan älven...
...till lilla träbron igen.
I går var en ännu finare dag. Lille H döptes den 6 dec på Sankt Nikolaus dag, skyddshelgonet för barn och sjömän. Det passade ju fint att va' hemma i Ursvikens kyrka som byggdes som ett sjömanskapell.

Mormor hade med vatten från Ripfjäll.

"Liten knopp på livets träd, litet barn på vuxet knä.
Livet rymmer hemlighet, större än vad någon vet,
som en knopp som går i blom, du vårt barn, Guds egendom"

Jag fixade...nästan...att läsa min vers.

Tack alla som gjorde dagen så fin - Carin, Julia, Lisa, morfars och alla ni andra!
Lite' annat fint också...
I går sänkte jag med all säkerhet medelåldern i Radio Skellefteå när jag skickade en hälsning med en fin sång.

Emma, jag skulle gärna smaka din fina Rudolfmuffins.
Vi fick två fina 'södraFrankrikehälsningar' i kväll.
Har ni förresten smakat årets glögg med sin smak av södra Frankrike, riktigt god!

I kväll har jag startat en Adventshälsojakt, ingen lek att va' i min familj. 
(gillar min fina stjärna från Ingmar)

Ser att sönda'n blivit månda', sluta fantisera och he oss i säng nu...




























 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar