torsdag 6 november 2014

Senaste nytt härifrån och därifrån

Grattis O till nytt jobb på jobbet, det ska vi snart fira!
I veckan har jag och kollega Å varit på kurs, det var ingen vila...
...men här vilar både grenen och fågeln.
Här skulle jag gärna vila med en kopp kaffe...
.
...och här också.
Vem som vilar här vet jag inte.

Tankning var i alla fall inte förbjudet och tankade gjorde jag på min morgonpromenad längs Alviks strand.
När vi åkte hemifrån vägde båda våra resväskor 14,65 kg. Tro't eller ej, vi kollade flera gånger.
När vi åkte hem vägde de olika mycket. Detta var mina inköp, silkespapper och disktrasor och en tunn vit blus. Gissa vems väska som vägde mest på hemresan?
Efter kursen på måndag åkte vi in till City och bestämde att träffas på Drottninghof och äta middag.
Jag satt och väntade...och väntade...och tänkte att hon kommer väl när alla butiker stängt.
I ett annat hörn av restaurangen satt kollega Å och väntade...och väntade och tänkte...tills hon såg en skymt av min blus. Vi åt till slut tillsammans på samma restaurang.
När vi åkte 'hem' med tunnelbanan litade vi båda två på varandra...och åkte åt det andra hållet.
Tur att jag hade skaffat nödproviant!
Inspirerande och trevligt har vi haft vi två.
Jag missade avslutningen på fransk-kursen med ost och hembakt bröd, så kan det gå.
Nu är vi hemma och i kväll fick E och jag Lyckselebesök av kusin L och H.
Morbror Pe-Ge från Vancouver ringde och lille H hälsade på!
(det blev ju fyra rader med rim, bara så där)
Ja, det var senaste nytt härifrån och därifrån.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar