söndag 1 mars 2015

Mat och inspiration

I helgen gott om både mat och inspiration.
I fredags syskonmiddag med ostron 'på franskt vis'...
...med hembakta baguetter...
...med ren...
...och med god mousse.
Alla blev förstås inspirerade/imponerade av E:s fina 'inneskor', kvällen till ära.
I går kväll fick E inspiration när jag bara ville tvärkoka pasta till en skiva gravad lax = friterad blomkål, gravad lax, citronsås och E:s 'frites'. Mums!
Nästan vår i Tannbäck.
Jag blev inspirerad av 'våraningen' och tog fram 'vårflickan' redan nu.
Jag blev också inspirerad av baguette-baket, så jag provade själv.
(började kl 21 i går kväll och kunde provsmaka kl 17 i afton)
Efter lite' mer träning, så kanske...nå´n annan kan få smaka.
Mor och jag fikade på Nordanå och såg på brödutställningen, inspirerande.


Vi ville också se var O håller på att fixa i de nya lokalerna, måste vara inspirerande.

I dag har vi bott 32 år i huset, minns så väl den tisdagen och hur inspirerade vi var även då!























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar