tisdag 31 mars 2015

Nya perspektiv

Kusin Simon citerar Ola Magnell. 
"När du inte längre har nå´n chans att vända och har tappat sista tråden till ditt trygga gamla liv. Det är då, först då som saker börjar hända. Det är då som du kan börja skönja nya perspektiv"
Ja, lilla mamma har inga val, hon har ingen chans att vända tillbaka till sitt gamla liv, men vi känner att det som händer nu blir bra, hon kommer att trivas. Jag hade laddat sååå för att berätta att hon skulle flytta, lillebror R stannade med mamma när vi hade gjort det och E hade fixat en supertorsdagmiddag när jag kom hem.
Medan E o R flyttade möbler från det invanda till det nya i fredags 'roade' mor och jag oss med fika hos moster R...
...tills hon för första gången gick in genom entrén till sitt nya hem, tala om nya perspektiv.
Mellan inflyttning och utflyttning,
...uppmuntrade E lillebror och mig med en Moules, 
...hälsade lille H på,
...fick OoL:s hus innerväggar,
...fick R gå på konsert,
...fick 'lille H och farmor grå' 10 timmar egen tillsammanstid, 
...och påskpysslade faster till de fyra små där hemma i Tranhult.
När vi lämnade mamma häromkvällen hittade jag en rubrik i en tidning. Det handlar visserligen om en annan Annika, men jag tyckte att den passade på mig, så jag klippte ur den och visade mamma. Hon höll absolut inte med...bevisligen köpte jag inga pluspoäng denna helg.
Dagen i dag och kvällen i kväll bjöd på trevliga nya perspektiv när kollega Å och jag 'påskade' på våra 17 förskoleavdelningar med fräknar, påskbilder och påskägg och när KStå och jag åt middag på BA med trevliga planer.
Lillasyster C kommer om några da'r och skickade ett nytt perspektiv på påskstädningen, tack!!




















 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar