fredag 23 juni 2017

Baskien och alltså ännu en...

...av Frankrikes regioner läggs till 'have visited'.




Vår bil hade gått 3 km när vi fick den, torde ha lagt på sig några fler när den återlämnas. Inga P-skador på den, tack!

Midsommarafton
Brunch och skön stund hemma på terassen.

Pintxos på ett par ställen inne i Biarritz.


Kyrkbesök förstås.

Ingen dålig sommarstuga Napoleon byggde till sin fru Eugénie.

Midda' ett par kvarter hemifrån.

...och så blev det midsommardag, en trevlig dag med Lars och Karin i San Sebastian.

Erik och Lars

Erik och Kristus

Erik & hans fru, båda födda detta fina år.
De numrerade balkongerna på Plaza de la Constitución numrerades för att hyras ut vid tjurfäktningar.

Lunch på en bodega i Parte Vieja (gamla sta'n). I San Sebastian, som var kulturhuvudstad 2016, finns flest Michelinstjärnor per capita i världen.
Baskisk mat lovordas som den bästa i Europa och vi gör allt vi kan för att ta reda på om det stämmer.

Jag fick min dessert på ett annat ställe.

I kväll blev E och jag sugna på solnedgång i havet och hamnade på Les Caletas, en fête på stranden, inget dåligt slut på midsommardagen.



I övriga Frankrike går man ut med hunden, här går man ut med brädan och det oavsett ålder. Titta en gång till på de tre sista bilderna så ser du kvällssurfare.

Det är jätteskönt på terassen, men nu måste jag gå i säng, jag har ju faktiskt varit i både Frankrike och Spanien i dag. Så skulle de dock inte säga här, för vi är i Baskien 'Euskal Herria' och där är gränsen mellan länderna mindre viktig än gemensam kultur och tradition.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar