lördag 29 juli 2017

Kul på hjul, mil i bil - etapp 3

Dag 5
En fin stund med förmiddagskaffe hos mormor 95 år och kul att MoH också kom dit! 
Det fina huset bodde morfar och mormor i när jag var barn.

Medan PoE njöt på Motormuseum, så njöt B och jag vid kanalen.
Min båt skulle också gärna få heta 'Sea la vie', fint!
 
Vi lämnade Motala och åkte till Vadstena, min svenska 'franska' lilla stad vid Vättern mitt mellan Stockholm och Göteborg med ett medeltida slott, kloster, små gränder och mysiga butiker.
Förra sommaren bodde vi ju en natt på ett f d sinnessjukhus här.

Slottet uppfördes av Gustav Vasa på 1500-talet som en försvarsanläggning.

Åtta katolska Birgittasystrar från fem olika länder bor i S:ta Birgittas abbedi i Vadstena, grundat av den heliga Birgitta på 1300-talet.
De fick en till Birgittasyster för dagen. 

Återigen hos CoP och en helkväll med dem i Norrköping.
Middag på Fiskmagasinet...

...och en stadsvandring i fina renoverade kvarteren Knäppingsborg.

Dag 6
Vi åkte till Sundsvall med ett lunchstopp hos Bibbis systerdotter L med familj i Uppsala.
En fyra timmars god middag på Saffran.

Dag 7
Bilfärden norrut fortsatte med en kaffepaus i Bönhamn.
Åk till Höga Kusten om du inte varit där.

Hemma igen bjöds vi på en fantastisk midda' av Hanna, tack!

Vi kunde ha kört en timme till, än vet vi inte vem mördaren än.

Tack PoB för trevliga mil i bil och kul på hjul!

1 kommentar: