söndag 5 januari 2014

Senaste dagarnas tema...

...är tveklöst tårtor!
Vi inledde det nya året med en fyrverkeritårta, jag tyckte att L o M sa att den innehöll 99 effekter på 1 minut- ett världsrekord i vårat gäng, helhäftigt!
I dag hörde vi ju om ett annat fyrverkerivärldsrekord i Dubai med 500 000 effekter på 6 minuter, nåja jag är så nöjd med vår 'tårta'.
Vi firar oftast det nya året med nyårstårta kl 00.30, så också i år.
I går fick vi rå om Knutssons. Det var dessutom pappa M:s födelsedag så vi firade förstås honom på dagen med...tårta.
Em och Ol fixade efterrätten i går kväll och bakade varsin...tårta! Så´na mästerverk har aldrig bakats tidigare i vårt kök, jag lovar!

Några andra höjdare se'n sist:
Jag måste få visa förrätten på nyårsafton. Jag tror vi fick 1 dl Kalixrom var, så gruvligt gott!

Häromkvällen var vi hembjudna- trevligt sällskap, gott, fantastiskt ute-innerum och sagolika hemmagjorda Mozartkugeln! Kvällen blev alldeles för snabbt natt.

Vår Knutssondag igår inleddes med att Erik och jag åt lunch med Em och Ol.

Vi fortsatte med en skattjaktsrundvandring på Eriks jobb....

...och fick en helmysig dag och kväll med familjen, kör försiktigt hemåt!

I dag åkte vi fyrhjuling till skogen för att inspektera skadorna efter stormen Hilde och för att märka upp 'rågångarna' igen.


Typ halvvägs runt skogen...och då förstår ni att vi vandrat dagar och nätter....nej allvarligt talat, efter ung halva rundvandringen säger Erik - Men, har någon röjt i vår skog? Vi vandrade vidare, han före och jag ett par steg efter. När det började skymma plockade han fram kompassen...
...och sa - Problemet är bara att den snurrar runt runt, men det är lugnt. Blir det inte rätt att gå framåt, så går vi bakåt, blir inte höger rätt så går vi åt vänster.
Jag tror att vi liksom kompassen också började snurra runt runt. Som ni förstår, så har ingen röjt i vår skog, vi var då i nå´n annans. Jag litar blint på min man, men i skogen hädanefter snarare 'skumögdt'.
En riktig skogspromenad fick vi och plåster på såren...eller snarare kaffe i snåren fick vi också.

Vi fortsätter uppmärkningen en annan...ljusare dag.






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar