tisdag 14 januari 2014

Vilken dag är det?

-"Vilken dag är det?" frågade Puh.
-"Det är idag" svarade Nasse.
-"Å, det är min favoritdag!", sa Puh
(också lånad från bloggen om Personligt ledarskap)

"If it's both terrifying and amazing then you should definitely pursue it" 
Det är ung 35 år se´n sist, men nu kan jag göra det igen - cykla till jobbet! 
-20 grader i morse och jag skulle till alla ställen, men mitt på dagen lyste solen och det var så vackert!
Min fina nya röda cykel var dock ganska ensam på parkeringen...

I min 'Guldbok' (les meilleures idées) skriver jag guldkorn som jag ser, hör och upplever i verksamheten, i dag blev det flera!

Tänk så bra att många barn och vuxna har någon som får dem att se fram mot i morgon! Hoppas att jag själv också kan få vara en 'någon' ibland...

Det blev en favoritmiddag på lagom Medelhavstid i kväll. E strimlade potatis, förkokade, friterade dem och gjorde en dressing, det har han inte gjort för sista gången, så gott!! Jag delade grillad kyckling i bitar, det kan jag också göra fler gånger.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar