torsdag 16 oktober 2014

Ett helt år

I kväll var det precis ett år se'n jag kom hem från mitt halva år i Frankrike, jag minns dagen och kvällen den 16 okt så väl!
I kväll firade vi med en croissant till kaffet.
Då kom jag hem med en nyckel till Villa Mimosa där vi fick bo i sommar, men den nyckeln är hemma hos sig nu. Tack och lov har det kommit en ny nyckel med posten, med den hoppas vi få lite' sommar innan nästa sommar.
Jag läser i kyrkans veckobrev att det är dags för en ny volontär att hälsas välkommen till södra Frankrike och Monaco, hon kommer säkert att trivas.
(noteras bör att jag inte själv titulerade mig som skolchef där nere, här vet vi ju vem det är, jag var väl rätt och slätt en skolmänniska som nu är en förskolemänniska)
"Böj på knäna och låt dig förundras över vad barn gör och kan"
(Hillevi Lenz Taguchi)
Ja, det får jag vara med om nästan varje dag, både på jobbet och hemma!
I kväll hade jag ett långt givande samtal med lille H, så mycket han hade att berätta!
En till som har mycket att berätta är tant Majne som vi firade på hennes 100-årsdag i tisdags, fina hon!
Tänk om Quattro kunde berätta, han som så gärna sitter med vid middagsbordet.
På franskkursen i veckan fick vi guida varandra i Paris, tänk om det hade varit på rikt'...
...och tänk att det redan gått en vecka se'n förra helgen. Då fick jag en mysdag i Ume' med svägerska B.
Vi fick vi bort lite´ löv både från grus och gräs...
...och vi var hembjudna på en heltrevlig kväll!

Gulp, i morgon är det vi som ska fixa efterrätten på syskonmidda'n, vi är inte så här bra på det precis...

Jag säger som jag hörde i radion:
"Låt oss försöka leva våra liv så att vi nå´n gång när mörkret fallit och Gud frågar: -Hur har du det, min vän?, att vi då kan svara -Jo tack, det är mycket som fungerar!"













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar