söndag 26 oktober 2014

Förr och nu, här och där

I går var det 12 år se'n pappa dog...men en pappa finns på nå´t sätt alltid kvar.
Jag hjälpte lille H att ge sin pappa en förskottsfarsdagspresent.
I går kväll var huset fullt med oktoberminglande sköna vänner, vi bara njöt!!
Häromdagen kom E hem med veckofärska hälsningar från Cagnes-sur-Mer, kul! Det händer nu och då att jag längtar till 'hemma där'.
(lånat bilden från hemsidan)

Nu ska vi se del två av Allt för Sverige. Kusin L och jag kontaterar att det kunde varit vi som fick komma till Sverige för att hitta våra rötter. Min farfarsfar och hans bror emigrerade 1889. Brodern stannade kvar, men farfarsfar kom hem efter ett år. Vi har i alla fall många släktingar i USA, både på pappas och mammas sida. Inte undra på att jag känner mig hemma även där.
Jag tjuvlånar ett par bilder från min kusin Anna i Vancouver. De besökte Whistler förra helgen och där är det fint!
Vi har också haft en fin hösthelg, fortfarande 8 grader. I går regn, men härligt och i dag sol en stund.
E blev all'es tyst när han förstod att jag köpt tre tallkvistar för 50 kr på blomsteraffär.
Annat är det med svägerska B, hon hämtar kvistar åt både sig och mig i stugan hon.
I afton har vi haft hela härliga faniljen på söndagmiddag!
(Det är nog hans mormor som stickat och skickat)














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar