måndag 26 januari 2015

Utflykter

Svägerska H kom på besök i helgen och på lördag gjorde vi en utflykt i hembygden.
Full fart i Ljusfabriken.
En tur in i Bodan, det var inte full rulle vid badplatsen...
...men det var det på Burträsk Saluhall. Undrar just vem som gjort en utflykt dit med sparken, kan det vara självaste fru Jonsson från Järvtjärn, hon med veden?
Vi åt lunch på Västerbottensost Besökscenter.


I går gjorde jag en egen utflykt, det var sagolikt fint väder när jag gick Broarna runt och 'strandvägen' var allt annat än enskild en dag som i går.

Mamma hade dukat till fika när jag hade promenerat klart, jag blev så glad.
En utflykt in i franska språket igen, nivån är betydligt uppsnäppad se'n sist, hur ska detta gå?
Stormen Egon gjorde en utflykt till Vallda när han var igång, men han kände sig nog inte välkommen.
OLJA gör i veckan en utflykt in i Matkassarnas värld, OoL har lagat sin första rätt i kväll.
Lille H fick fint besök när byborna gjorde en traditionsenlig 'utflykt' hem till honom.
Väggen mellan kök och rum hos AoJ har fått göra sin sista utflykt.
I kväll har 'Bok och prat'gruppen gjort en utflykt in i böckernas värld igen. Vi var inte överförtjusta i 'Fakiren' och nu längtar jag till nästa bok. (kul att ses igen och vi åt smörgåstårta med ostkräm och ruccolapesto medan vi pratade)
Nu längtar E och jag sååå till vår nästa utflykt, vi tänker att nästa 'dunes' är av sand, inte snö.
Vi skulle jättegärna tvärgöra en utflykt till Kimstad, häromdagen fyllde syster C år och i morgon är det svåger P:s dag, hipp hipp till er båda! Ska vi fira vår vän L som också fyller i morgon, blir det en väääldigt lång utflykt, så det blir nog att Hurra så här för honom också.
Fira...och njuuut!













































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar