tisdag 1 april 2014

Att åka ut och åka

Det handlade Tankar för dagen med Tomas Sjödin om för några dagar se´n. Han mindes barndomens söndagar då familjen 'åkte ut och åkte' och själva åkandet var nöjet.
Jag har i hela mitt liv också tyckt om att 'åka ut och åka' och i söndags gjorde vi det en stund.
Jag passade på att ta några bildbevis!
På väg österut från sta´n.

Vid OK-korsningen.

Vid Folkets Hus på väg västerut.

När man svängt av från Järnvägssleden.

På väg västerut mot sta´n.

Ja, i alla år har jag valt att tro att vi bor i Furunäs, men alla håller inte med. Vi är omringade av bildbevisen och jag väljer nog att fortsätta tro så ett tag till.

Skellefteå AIK 'åkte också ut och åkte' i kväll, men det var säkert inte bara själva åkandet som var nöjet.
Kusinfamilj från Lycksele 'åkte också ut och åkte' i kväll. De var på matchen och tack vare fb upptäckte jag det (å´ jag som inte är nå´n aktiv fb:are, där fick jag), så de fick 'åka ut och åka' till Furunäs på kvällsfika innan de åkte hemåt igen. Vi fick en trevlig stund med dem tack vare åkandet, kör försiktigt och håll koll på renarna!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar