lördag 5 april 2014

Hit och dit

Ja, hit och dit far tankarna en ledig dag...

Detta datum, 5 april, 1910 instiftades en lag i Frankrike som förbjöd kyssande på järnvägsstationerna. De utdragna avskeden ansågs orsaka tågförseningar. 
(Hm, där kanske vi har ett tips...i Sverige har vi väl aldrig haft nå´n så´n lag)

Denna dag, 5 april, 2014 har det varit påskmarknad på Villa Ingeborg. Jag fick en rapport i kväll efter en lyckad dag- mycket folk, fint väder, bra försäljning. Gott att höra!

Även om alla da´r inte är bra, så händer nå´t bra varje da´!
Det är väl värt att minnas!
Syster min- boken är på plats, tack för tipset!

I kväll fick jag bjuda tillbaka för den goda frukosten i morse och fixade en sydfransk fiskgryta medan E jobbade i garaget. 
La vie en rose!

Jag har alltid haft en speciell mammahälsning till grabbarna "- Tänk och gör" och de vet vad den betyder. I dag började jag läsa 'Rosengädda nästa' och på första sidan berättas om en man som varje dag sa till sina söner "- Ha en fin dag- och glöm inte att leka".
Det får nu bli mitt tillägg till "- Tänk och gör!".




 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar