söndag 27 april 2014

Helg - arbeta mindre än vanligt

Helg = "en eller flera sammahängande dagar som kännetecknas av att många yrkesgrupper arbetar mindre än vanligt" (Wiktionary)
Jag har turen att höra till de yrkesgrupperna, även om jag avrundat helgen och börjat arbeta igen i kväll. Helgen känns ändå lång och skön, för redan på torsdag efter midda´n kom vi på att vi skulle sova i stugan och fick en helskön kväll och natt där.






På fredag morgon på väg till jobbet....kunde tänka oss att stanna kvar.

Efter jobbet åkte vi ut igen och fick en suriskväll och en till stugnatt.

Lördag morgon var underbar!

Jag kallar ju lusthuset för vårt 'andrum'...
...jag tror att Q funnit ett andrum på J:s mage...
...och E får nog stunder av andrum vid nya vedklyven.

Var är ditt/dina andrum?

I kväll följde jag mamma på konsert i Skelleftehamn.
Jag såg mig omkring...och kände mig ung, jag kunde texterna till sångerna...och kände mig gammal, jag är nog både ung och gammal. Jard pratade mycket om livets med- och motgångar och vad som ändå finns där..."Genom allt"










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar