söndag 6 april 2014

Jo då, lite´...

Lite´ Lidl-flashbackkänsla fick jag allt i dag när jag gjorde mitt första besök på vår nyöppnade butik. Det som gjorde det värt att handla på Lidl i Cagnes-sur-Mer var att butiken låg fem minuters promenad från Villan och att vissa varor, som vi använde mycket av i kyrkan, var riktigt billiga - mycket billigare än här. 
Han som ägde butiken där är född i Belgien, om jag minns rätt, är gift med en tjej från Tärna och bosatt i Frankrike. De hade dop för sitt barn på Villa Ingeborg och han berättade att han så gärna skulle flytta till Norrland, där ser man.
Den här boken var bra att ha, då!
Jag köpte fikabröd ida'...
...en croissant...
...en pain au chocolat...
...en pretzel...
...och drack kaffe med E som tog paus från några timmars jobb.
Jag köpte även Crème brûlée som E fick till efterrätt i kväll, riktigt god!
Fantastiskt soligt och fint i eftermiddag, fattar inte hur det fortfarande kan finnas snö på toget.

I afton känner jag mig faktiskt lite´ piggare, efter fyra veckor, äntligen!














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar