söndag 15 juli 2018

Eriks dag

...och lite' Frankrikes.

Dagen började med 'frukost' vid Saluhallen, förstås.
Två rätt så olika som verkar trivas rätt så bra ihop.

Antingen är allt ståhej bara för E, eller så har det här landet även annat att fira den 14 juli.
Vi ville förstås höra vad borgmästaren hade att säga till E...eller till folket.


Jag bjöd Monsieur på födelsedagslunch på Les Baux uppe vid Place, gott och mysigt. På bilden kan man även ana hur fint det hörnet är kvällstid.
Tänk att jag fick ett fint fat från Terraio!

På aftonen fortsatte vi firandet på stranden.

Jag tar hem dessa, jag har tidigare valt ut och tagit hem stenar som fått betydelse för mig, hoppas att dessa också får det.
Ooops, så det kan gå. Hittade detta på webben, en miss i planeringen av Frankrikefirandet.

Vi cyklade mot Nice på kvällen, vi blev ju involverade i attentatet 14 juni -16 och ville uppleva en stund i sta'n även i år. 86 ballonger skickades upp för att hedra offren.

Många var ute även denna kväll, men det blev inga fyrverkerier i Nice i år p g a det som hände 2016. Nästa år planerar man att börja med det igen, dock en annan kväll än 14 juli.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar