onsdag 11 juli 2018

Några roligheter

Rolighet 1
E har fått klartecken av läkare hemma att kunna åka hit igen, som planerat. Det har inte varit självklart förrän i afton.

Rolighet 2
Det är roligt att köra bil här, vet inte riktigt varför jag tycker det, trafiken är intensiv, snabb, men smidig ändå...passar kanske vissa av oss bilförare. 

Rolighet 3
Att det är så fint väder även hemma. Jag brukar inte riktigt kunna njuta om jag vet att resten av familjen har sisådär väder under sin efterlängtade ledighet, nu kan alla njuta. Jag byter inte så gärna bort vissa delar av dygnet här, mitt på dagen kan ni få några grader, men då passar jag på med nå'n annan rolighet. Älskar att kunna välja skugga och sitta ute länge på kvällen och ha det sååå varmt och skönt!

Rolighet 4
Det är faktiskt roligt att jobba här...att göra fint inne och ute, att ta emot folk, att fixa för aktiviteter...jobba på min semester, kanske en konstig rolighet.

Rolighet 5
Cykla är massor med gånger roligare här. Visst saknar jag min nya där hemma med motor, men den rymdes tyvärr inte i bagaget. I kväll blev det en till tur längs havet.




Rolighet 6
Det 'kök' jag gjorde 2013 är fortfarande en helt fantastisk plats - för samtal, för måltid, för planering, för skugga, för lite' svalka - alla tider på dygnet.

Rolighet 7
Längtar efter de mina där hemma och det är ju en rolig känsla, att få längta. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar