onsdag 25 juli 2018

Tvärnjuta

Ibland måste man helt enkelt tvärnjuta, i dag var en typisk så'n dag, som ni säkert förstår.

Njöt av att äntligen ha unnat mig en liten typisk blå stol som finns längs Promenade des Anglais. Den kostade ju 4,99€, så man kan undra varför jag inte köpt nå'n förrän nu. Måhända tränar jag att tänka som E, att processen är det roligaste inför ett inköp...
Njöt av en promenad i sta'n. Vi kanske skulle satsa på fina franska karuseller i stället för att bygga nya förskolor. Barnen här älskar att åka karusell och vuxna verkar trivas medan de sitter och väntar...mitt på dagen en tisdag.

Njöt av en liten promenad i HdC.



Njöt av en god lunch och en trevlig stund med CoB på Jimmys, tack! 

Njöt av en afton och kväll på Le bord du mer, njöt av stopp och paus här och där.


Njöt av en Pan Bagnat och kom i samspråk, nja språk och språk, med trevliga herrar som bad att få fota mig för att ha ett minne med hem till Sverige.

Cyklade hemåt när det skymde...
...och njöt se'n av en trevlig pratstund med Lotta och Jonas tills kvällen blev natt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar