måndag 2 juli 2018

Här och nu

Har inte riktigt koll på väderprognos, veckodag eller tid, betyder nog att jag mest är här och nu.

Efter ett par läkarbesök för E, provtagning på lab, röntgen, väntan på provsvar och ytterligare ett läkarbesök så finns en diagnos och insatt antibiotikabehandlig bedöms relevant, skönt.

Vi bedömde oss själva värda en frukostutflykt i dag och den blev till Vence. På skylten ovanför brunnen är kvaliteten på Alpvattnet dokumenterad.

Lite' bilschjå och en trevlig lunch med Lennart A och Rivieraklubben blev det också i dag.

I afton kunde vi hyra kyrkbilen, så vi åkte till Théoule-sur-Mer, dit har jag nog inte varit och där var det fint. Två bilar på vägen med varningsblinkers på betyder att en bil lastades med trädgårdskräp och den andra väntade på att den kvinnliga volontärpassageraren från Sverige skulle fota.

Vi åkte till La Gaude i kväll och åt på La Guinguette Gaudoise, dit jag har velat ta med E. Midda'n slutade med en skål för att vattnet är så bra härnere.

När det varje kväll är över 20 grader vid midnatt är det svårt att gå in, men i morgon kan jag återigen ta på mitt ett linne eller en klänning på morgonen och aldrig behöva ta på mig nå't mer innan jag går i säng...här och nu!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar