söndag 8 juli 2018

Se'n söndag

C gick till bageriet och köpte bröd till kyrklunchen, så vi fick en fräsch färsk fransk frukost på min nya fina bricka.
Fint att så många kom till kyrkan i dag!
Richard gav oss först, var och en, uppgiften att fundera på vad som är min innersta djupa önskan, det var inte så svårt.
Se'n bad han oss öva, varje dag, att
- vara modig
- våga vara tacksam 
- visa glädje
Det var karske lite' svårare...
Trevlig kyrklunch!

Så var det dags igen, kiss and fly. Jag är verkligen inte bra på det, särskilt om det är någon annan än jag som ska fly. Tack för att du kom!

Jag tog min första cykeltur i afton, kul på hjul!

Lyftkranar kan ju vara riktigt snygga.

Man kan känna sig ensam var som helst, men här är det svårt att vara ensam.
De älskar att vara tillsammans, att fira och att vårda traditioner.
I helgen har här firats Fête de la Saint-Pierre et de la Mer, St Pierre är fiskarnas (les pêcheurs) skyddshelgon.
Firandet avslutades i kväll med sardinfest och jag kom mitt i alltihop, så tur jag hade.
Gott, trevlig, varmt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar