tisdag 25 juni 2013

Att finna lugnet

Ja, det verkar vara allas önskan och behov. Jag såg senaste avsnittet av Sommarkväll och det handlade mycket om just det. Det finns många teorier om vägen dit, min är att försöka att än mer...vara där jag är, göra det jag gör, se det jag ser och höra det jag hör...
Ett gott tecken kan vara att jag i morse, när jag sopade terasserna, reflekterade över att det för var vecka som går är olika vissna blomblad jag plockar bort och olika torra nerfallna löv jag sopar upp.
I söndags var det en fin mässa i Notre Dame de la Protection med 'kyrkkaffe' utanför, trevligt att ha AJ med. På aftonen blev det sol och bad. Igår måndag jobbade jag och AJ hade sin sköna slappardag. På kvällen åt vi på en restaurang på stranden till vågornas svall och månens sken- inte illa!
Igår hade jag också WhatsApp-kontakt med mina närmaste kollegor hemma, de är ju nära en väl förtjänt semester nu, hoppas den kommer att kännas skön och lång!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar