söndag 9 juni 2013

Efter regn kommer solsken

En ledig dag...
Jag tog bussen till Vence, gick omkring i gamla byn och förundrades över att jag minns så väl...det är många år se´n jag var här senast. Jag minns när jag och E bankade sent en kväll på den låsta hotelldörren (dörren finns kvar, men inte hotellet), kaninmiddagen med mor och C, när jag o B valde en sämre lägenhet bara för utsikten, stänket från fontänen, frukost på takterassen, när vi firade svåger P, när jag o E åt med ett par från Australien, mor i rosenträdgården, doften från en butik, smaken på crème bruléen, hur gatstenarna ser ut, hur det lät när regnet smattrade på en markis på en restaurang, katten i gränden...och mycket mer...
Jag tror att var och en får analysera detta, själv har jag flera tänkbara teorier om varför jag minns så detaljrikt från våra resor här omkring och det kan vi prata om när vi ses.
På eftermiddagen fick vi ett riktigt regn- och åskväder! När det hade dragit nå´n annanstans gjorde jag en lång och skön cykeltur och vi fick sol igen!






















2 kommentarer:

  1. Hej tjejen! Har äntligen, med Eriks bistånd, lyckats få mig in i bloggvärlden! Hoppas att du har det gott!
    Här är det " som vanligt" kaosartat kring kommande organisation och struktur. Men som någon klok människa uttryckt - kaos är granne med Gud !
    Sköt om dig!
    Janne Söderström

    SvaraRadera
  2. Hej !
    Oj,Oj! Va jag minns ! härliga minnen både från Vence o andra ställen man varit på, minnen att vårda! Snart är det bara en vecka kvar till semester,"vår bästa tid är nu" allting kvar o något härligt att se fram emot.Hoppas du har det härligt o lagom mycket att göra.
    Sköt om dej o lås om dej! Vi hörs! /BB

    SvaraRadera