lördag 8 juni 2013

Fortsatt firande

Ja, helgen har fortsatt med firande här och där. A o J är på bröllop och vi har haft två fina vigslar här, tre om man räknar prinsessans som vi såg i direktsändning med ca 30 gäster. Firar alltså mer det svenska här än hemma...
Hemma är det kvartersfest och det är ju också ett firande- av och med goda grannar. 
På fm gick jag in till saluhallen för att köpa nå´t till middag, förstod att det skulle bi en sen så´n. Jag såg direkt vad jag ville ha, Paella au fruit de mer Royal! Försäljaren sa att han kände igen mig från förra lördagen och undrade vad jag tyckte om lasagnen jag köpte då och blev förvånad när jag sa att jag själv åt upp alltihop. Många av er vet att jag kan äta...
Jag fick naturligtvis en stor portion idag också och noggranna anvisningar hur jag försiktigt skulle värma den (jag har ju skrivit om yrkesstolthet förr, ett nytt exempel) Han hälsade mig välkommen nästa lördag och har tänkt ut vad jag måste prova då. Har just ätit upp min middag ute på terassen, alltihop och supergott! 
Serien Medelålders plus från Norran igen: "Mannen till sin fru -Vad glädjer du dig åt? -Jag glädjer mig åt att jag har en så ståtlig och begåvad make. Mannen -Det kan jag också glädja mig åt."
Ja, våra glädjor är ju ofta de vi väljer, vad glädjer du dig åt? Jag köper citatet, jag har också en ståtlig och begåvad man och det kan han också glädja sig åt. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar