lördag 1 juni 2013

Kan inte låta bli...

...att skriva om en ny erfarenhet, idag igen.
Jag behövde jobba idag, men kunde planera dagen själv, så då jobbade jag morgon och kväll.
Jag gick in på en frisersalong och tänkte boka tid, men jag hamnade i stolen direkt.
Hon som blandade färgen och gav mig kaffe kunde lite´ engelska, han som satte i färgen och tvättade håret masserade så att jag blev yr i huv´et (kanske inte så dumt att få det lite´ omrört däruppe) och han kunde bara ett par ord engelska. Han som klippte mig kunde inte ett enda engelskt ord och höll på att rulla mitt hår lockigt. Lite´ 'hovenroven' kändes det, men de var duktiga, trevliga och det blev OK till ett bra pris.
- Jag gjorde som du sa, Eva (min hemmafrissa) men räkna med att jag kommer så fort jag är hemma igen!
Bilder från detta får ni inte se...det fick bara E.
Jag unnade mig en björnbärskir efteråt och se´n tog jag en cykeltur innan jag återvände till uppdraget. 





2 kommentarer:

  1. Annika !
    Visst kan vi få se frisyren! blir så nyfiken.BB

    SvaraRadera
  2. Du kan få en bild...på annat sätt än här och håll den för dig själv...allvarligt, det är inte nå´n större förändring.

    SvaraRadera