onsdag 5 juni 2013

Närheten- styrkan med sta´n

Så kallades en  helsida i Norran i lördags. Den handlade om det som finns hemma i sta´n på en promenads avstånd, bra att bli påmind. Här njuter jag också av att så mycket fint finns så nära.
Efter en dag med många glada barn köpte jag en middagsbaguette och gjorde en cykeltur längs stranden i kväll, som ni ser. Jag satt och tittade på några som fiskade medan jag åt.
Idag har vi pratat om "skolavslutningen" här nere och jag vet ju vilken skolslutsrusch det är hemma, intensivt och roligt. E har haft sina högtidligheter nu och jag får tänka att "den som spar den har sina kvar" (alltså jag).
I går unnade jag mig en annan slags utemiddag än i kväll, hos Fabrice igen, men denna gång utomhus. 
Tänk, det är ca sex veckor se´n jag åt här första gången och vad jag har upplevt se´n dess! Jag vet att man kan äta mer exklusivt, men jag uppskattar personlig service, tygservetter, fågelkvitter, kyrkklockan som slår och att bli bjuden på en aperitif för att man blivit igenkänd. Det kom förstås fler gäster, men ni ser hur lång en middag på egen hand kan bli Jag har blivit en hejare på att äta baguetter (undrar om det är på gott eller ont...) och har lärt mig att använda dem till att suga upp det 'götteste' på tallriken, mums.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar