fredag 21 juni 2013

Midsommar

Glad midsommar till alla som jag brukar fira med- natten innan, på midsommarafton, natten efter och till alla som jag inte brukar fira med! Den lilla stången ska bli en midsommarstång när alla gäster kommer med sina blommor och blader. Jag gissar att detta blir en av få myggfria midsommaraftnar, förutom de i Tannbäck som barn, den på Rhodos och kanske den i Kimstad.
Jag ringde min bror R och frågade om de skulle dansa runt stången idag, han sa att de skulle dansa runt mor. Det var förstås ett skämt och lät hemskt, men jag funderade på saken och det är en ganska fin tanke- dansa runt dem som betyder mycket för dig! 
Fortfarande hör jag barnen på skolgården, så de är inte lediga idag, men Frankrike firar 'Fete de la musique' idag, så musik blir det- överallt. 
E- tack för trådlösa högtalaren du skickade, toppen!! 
Snart ska jag, A och J dansa 'Små grodorna'...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar