måndag 8 juli 2013

En titt i dagboken

4 juli

E o O åkte till Cannes och hade nog kunnat spendera, både på båtar och skor. Efter jobbet åkte jag och träffade dem i Antibes, vi hade en skön stund på stranden.


På kvällen kom H, Em och Ol!! Jag vet att bilden är suddig, men det var en så roligt att stå där och möta dem vid tåget att jag måste föreviga det! Vi följde dem till lägenheten och åt en sen mysig middag vid stranden, varmt och skönt och underbart att ses. 

5 juli
Gänget var nere på stranden på fm, jag cyklade (tack snälla A för att du tog hit min gelsadel, det gladde vissa kroppsdelar) ner till dem när jag hade slutat jobbet- och tog mitt först dopp!! Nu är det riktigt skönt i havet! H råkade kliva på en sjöborre och vi visste inte riktigt hur/vad vi skulle göra, men vänliga människor kom och gav goda råd. Trots hennes besvär med foten kunde vi på kvällen ta en aperitif hemma och se´n äta gott uppe på Place. 





6 juli
En ledig, varm och trevlig dag! Vi åkte till Antibes på fm. Först en stund på stranden, H och Ol badade, men där blev de skuggiga platserna under mitt strandparasoll dyra efter en stund.


Efter en moules-pasta-pizzalunch strosade vi i sta´n och gjorde mysiga inköp.
På aftonen åkte jag o H till St Paul, njöt en stund med en kopp kaffe på La Fontaine, promenerade och bara var! Jätteskön stund med svägerskan min i "min" fina miljö!



På kvällen åt vi hemma och då kom även B o L som nu landat med sin husbil. Em o Ol fixade både sallad, lekar och lyxig efterrätt! 


Jag fick även två nya bidrag till min konstsamling av brunnar.



7 juli
I dag åkte H, Ol och Em hem till M = fina familjen HOME! 
Efter mässa och kyrkkaffe gick O ner till stranden och E fortsatte att skrattande läsa sin bok.
I kväll var vi bjudna på tacos vid husbilen, känns ju som semester med en kväll på camping.
E, O och jag vandrade sent hem längs stranden.


O har tagit reda på en del om de lyxyachter som ligger här och där, bl a denna vid vår strand (som inte syns så bra på bilden, men oj oj...) O vill gärna få bli bjuden ombord.
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar