måndag 22 juli 2013

Inte konstigt, men speciellt

Det är inte konstigt att vi nu har just dessa fyra vänner hemifrån på besök, det är ju på de här breddgraderna vi brukar ses på sommaren, men det känns speciellt när människor kommer hit för att jag är här. L och K kom igår, trevligt! De tog oss med på en vingårdstur i ny miljö. Vi åt lunch i Seillans, en av Les plus beaux villages de France och det stämmer. 




Naturen längs vägen till gården vi skulle besöka var verkligen speciell

Gården Karin valt ut heter Domaine de Marchandise och det visade sig att vingårdsmannen känner Lennart Jirlow, vilket märktes.




På kvällen fick vi alltså duka för sex personer

Idag satt jag i kyrkan och kände hur stolt jag känt och känner mig när jag har min fina familj och mina vänner med där! 
Det är inte svårt att planera trevliga aktiviteter med det här vädret, alltså beachträff kl 15 idag när disken efter kyrkkaffet var avklarad. Jag vet inte hur många gånger vi badar när vi är på stranden, det är så varmt och skönt, både i vattnet och i luften!

Sista aktiviteten för dagen var en promenad med L o K i gamla byn och se´n middag även med B o L.
Förresten, sista aktiviteten blev verkligen speciell- Karin kom på att en Cach (vet inte ens hur det stavas) skulle finnas uppe vid slottet.
Jag o E har aldrig letat så´na, så vi ville verkligen lyckas och det var inte vi som ville ge upp utan fynd.




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar